Serviceerklæring
Vår målsetning
Ventetid:
Pasienter skal få tilbud om konsultasjon så tidlig som mulig, og normalt innen fem arbeidsdager.
Tilgjengelighet:
Telefontid mandag til torsdag kl 08.00 – 12.00 og 13.00 – 14.00. Fredag fra kl 08:00-12:00 Henvendelser utenom telefonisk kontakt kan forventes besvart innen slutten av påfølgende arbeidsdag, med noe forbehold. Sykebesøk etter avtale.
Øyeblikkelig hjelp:
Både Dr Susil og turnuslege har avsatt noe tid til akutte tilfeller i hverdagen. Utfra hastegrad og alvorlighet, kontakt Mosseregionens legevakt på tlf 116 117 eller AMK på tlf 113.
Kontroller:
Pasienter med kroniske sykdommer blir satt opp til 3-4 kontroller i året – inkludert årskontroll og legemiddelgjennomgang.
Oppfølging etter sykehusopphold og kontakt med andre helsetjenester:
Behandlende instans informerer ofte om når, hvor og hvordan oppfølging skal være. Legekontoret skal følge med epikriser, beskrivelser av røntgen og B-prøvesvar, men det anbefales på det sterkeste å bestille time til kontroll etter å ha vært på supplerende undersøkelser.
Legeerklæringer, førerkortattester og andre attester:
Normalen for å besvare slike henvendelser er vanligvis 3 uker. Det er ønskelig at pasient møter opp til avsatt time for gjennomgang av informasjon som blir gitt videre.
Administrasjon:
Tirsdager og fredager etter lunsj avsettes for samarbeid med Hjemmesykepleien, Psykisk helse, Ansvarsgruppe NAV og annen tverrfaglig aktivitet.